Sociologija razvoja
Šifra: 132301
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Irena Cajner Mraović
Izvođači: Nikolina Nemec - Predavanja
Barbara Prprović - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Osnovni ciljevi
A. Predati polaznicima studija sociologije smjera Sociologija razvoja i sigurnosti - teorijska i empirijska (istraživački utemeljena) znanja o društvenom razvoju i glavnim razvojnim problemima suvremenog svijeta;
B. Upoznati polaznike s temeljnim karakteristikama i problemima razvoja hrvatskog društva od 1990.- 2014. godine. Predati polaznicima znanja o pojmovnim određenjima razvoja, napredka, rasta, de-growth (smanjenja rasta), kraja rasta; Upoznati polaznike s modernim saznanjima o temeljnim konceptima kvalitete življenja i održivosti / održivog razvoja; Prenijeti znanja o teorijama razvoja (od konvencionalnih, preko kritičkih do modernističkih); Upoznati polaznike sa sustavima i modelima mjerenja suvremenog razvoja (index razvoja, index ljudskog razvoja i sl.); Upoznati polaznike sa rezultatima istraživanja o temeljnim karakteristikama i problemima razvoja Hrvatske 1990.-2014. Razviti mentalne mape projektiranja društvenog razvoja u skoroj budućnosti (10- 20 godina) za Hrvatsku i moderni svijet.
Literatura:
  1. Peet, Richard; Hartwick, Elaine: Theories of Development, Guliford Press, London-New York, 2009.;
  2. Wolfgang Sachs The Development Dictionary, Zed Books, New York, 1992.;
  3. Razvoj sposoban za budućnost: prilozi promišljanju održivog razvoja Hrvatske / Lay, Vladimir (ur.). Zagreb: Institut društvenih znanosti, 2007 (monografija).;
  4. Lay, Vladimir; Šimleša, Dražen.Nacionalni interesi razvoja Hrvatske kroz prizmu koncepta održivog razvoja. Zagreb: Institut društvenih znanosti "Ivo Pilar", 2012.;
  5. Lay, Vladimir. Integralna održivost i učenje // Obrazovanje u kontektsu tranzicije / Pilić, Šime (ur.). Split: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2008. str. 233-258.;
1. semestar Ne predaje se
SOC-dipl (4469): Izborni kolegiji (NS-smjer) - Redovni smjer - Nastavnički

2. semestar
SOC-dipl (4469): Izborni kolegiji (NS-smjer) - Redovni smjer - Nastavnički
SOC-dipl (4421): Izborni kolegiji u 2. semestru (ZN-smjer) - Redovni smjer - Znanstveni

3. semestar Ne predaje se
SOC-dipl (4469): Izborni kolegiji (NS-smjer) - Redovni smjer - Nastavnički
Termini konzultacija:
Obavijesti

Informacije

Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu pokrenuti su i ustrojeni 16. studenoga 1992., isprva samo kao dvosemestralni Sveučilišni komparativni studij hrvatske filozofije i društva. Taj je program potom preoblikovan u program redovitog četverogodišnjeg studija.

Adresa: Borongajska cesta 83d, Zagreb
© 2013. - 2017. Sveučilište u Zagrebu Hrvatski studiji. Sva prava pridržana. Webmaster
powered by QuiltCMS