Sveučilište u Zagrebu

Fakultet hrvatskih studija

logo

Facebook stranica FHS-a
YouTube kanal FHS-a
LinkedIn stranica FHS-a
Molimo studente, nastavnike i zaposlenike koji su pozitivni na COVID-19, imaju simptome ili su bili u bliskom kontaktu sa zaraženim da se jave na kvaliteta@fhs.hr
Poziv na sudjelovanje

Pod visokim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske prof.dr.sc. Ive Josipovića

Hrvatski studiji, Odjel za komunikologiju,

u suradnji s Hrvatskom akademijom znanosti i umjetnosti i Vijećem za elektroničke medije

organiziraju međunarodnu znanstvenu konferenciju

„Medijska pismenost u digitalno doba – kulturna, ekonomska i politička perspektiva“

Zagreb, 6. i 7. lipnja 2014.

Medijska pismenost (media literacy) kao koncept osnaživanja građana za uspješno snalaženje u svijetu tradicionalnih i novih medija, već nekoliko desetljeća zaokuplja pozornost međunarodnih institucija, medijskih stručnjaka i znanstvenika. Deklaracijom o medijskoj pismenosti UNESCO je 80-ih godina prošlog stoljeća zacrtao okvire, a 19 zemalja prihvatilo provedbu i unapređenje toga obrazovnog koncepta za novo medijsko doba, no nije ostvarilo očekivano suglasje o uključivanju medijske pismenosti u nacionalne obrazovne sustave. Europska unija u svojim dokumentima naglašava važnost medijske pismenosti u ostvarenju strategije ekonomskog razvitka i društvene kohezije Europe do 2010. godine pri čemu se fokus stavlja na nužnost promišljanja nacionalnih javnih politika medijskog opismenjavanja građana. Građani Europe, bez obzira na dob i spol trebaju biti medijski pismeni da bi mogli aktivno sudjelovati u razmjeni kulturnih dobara i digitalnim ekonomskim procesima. Na planu ljudskih prava i sloboda, medijska pismenost treba pridonijeti širenju slobode u društvu, političke kulture i demokracije, jačanju novog ekonomskog poretka i kreativnog diskursa. Pri tome ključnu ulogu imaju javni medijski servisi i regulatorna tijela te obrazovne institucije koje se pozivaju da se uključe i omoguće javnosti „bolje razumijevanje i svijest o medijskim sadržajima, procesima, tehnologijama i sustavu regulacije“ tradicionalnih medija kao što su radio, televizija, tiskani mediji jednako kao i interneta i konvergiranih medija (Ofcom, 2004).

Pozivamo vas da se uključite u raspravu i svojim teorijskim ili empirijskim prilozima i izlaganjima sudjelujete na konferenciji „Medijska pismenost u digitalno doba – kulturna, ekonomska i politička perspektiva“.

Tražimo vaše znanstvene i stručne priloge o pitanjima:

  • Što je medijska pismenost i kako se pozicionira u odnosu na informacijsku pismenost, digitalnu pismenost, medijski odgoj, medijsku kulturu?
  • Što je digitalni jaz i može li se uz pomoć medijske pismenosti prevladati?
  • Medijsko obrazovanje za djecu, roditelje, nastavnike i odgojitelje.
  • Medijska i informacijska pismenost i konkurentnost na europskom tržištu rada.
  • Budućnost tradicionalnih medija?
  • Etika komuniciranja i uloga medijske pismenosti u zaštiti privatnosti, prava na informaciju i slobodu javne riječi?
  • Participativno novinarstvo.
  • Što znači „aktivno korištenje medijima“?
  • Uloga medijske pismenosti u kompetitivnoj digitalnoj ekonomiji.
  • Medijska pismenost kao osnova društvene uključenosti i kvalitete života građana EU.
  • Uloga javnih medija u promoviranju medijske pismenosti.
  • Uloga neprofitnih medija u promoviranju medijske pismenosti.
  • Medijska pismenost u sustavima obrazovanja.
  • Medijska pismenost i zaštita autorskih prava.
  • Medijska pismenost i politička kultura građana.
  • Medijska pismenost i kriza društva.

***
Službeni jezici su hrvatski i engleski. Kotizacija je 350 kuna. Sažetke izlaganja na hrvatskom i na engleskom jeziku (1800 znakova) slati na e-mail adresu media.literacy@hrstud.hr do 28. veljače 2014. O prihvaćanju izlaganja sudionici će biti obaviješteni do 15. ožujka 2014. Cjelovite radove na engleskom jeziku poslati zaključno do 30. lipnja 2014. na e-mail adresu media.literacy@hrstud.hr. Radovi s najboljim recenzijama bit će tiskani u specijalnom tematskom broju znanstvenog časopisa Medijska istraživanja/Media Research (Sociological Abstracts (SA), u Linguistic and Language Behavior Abstracts (LLBA) i Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA), Current Index to Journalsin Education (CIJE) i SCOPUS).
Obrazac za prijavu sudjelovanja, informacije o smještaju, program i druge obavijesti možete potražiti na mrežnoj stranici Hrvatskih studija: www.hrstud.unizg.hr

Inicijativni odbor: Nada Zgrabljić Rotar, Damir Hajduk (VEM), Jelena Jurišić, Danijel Labaš.
Programski odbor: Nada Zgrabljić Rotar, Jelena Jurišić, Danijel Labaš, Tomislav Janović, Ivan Burić, Blanka Jergović i Damir Hajduk (VEM). Suradnice u organizaciji skupa: Ifigenija Račić, Anja Raguž, Lana Ciboci, Mirta Seferović, Matea Horvat, Martina Guštin. Informatička podrška: Tomislav Knežević.

———————————————————————————————————————
REZIDENTI: UPLATA NA IBAN: HR2323400091400021282
POZIV NA BROJ: 0607-062014
HRVATSKI STUDIJI SVEUČILIŠTA U ZAGREBU
BORONGAJSKA CESTA 83D, ZAGREB
NEREZIDENTI: UPLATA U GOTOVINI PRILIKOM REGISTRACIJE
SVRHA: KOTIZACIJA ZA KONFERENCIJU MEDIJSKA PISMENOST
IZNOS: 350,00 KN (PDV UKLJUČEN)


Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu visokoučilišna je ustanova i znanstvena organizacija, koja ima poziv: istraživati i proučavati hrvatsko društvo, državu, prostor, stanovništvo, iseljeništvo, kulturu, hrvatsko civilizacijsko i povijesno naslijeđe u europskom i općesvjetskom kontekstu; o postojećim znanjima i novostečenim spoznajama poučavati u sustavu visokoučilišne naobrazbe te njegovati hrvatski nacionalni i kulturni identitet.

Adresa: Borongajska cesta 83d, Zagreb
© 2013. - 2022. Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija. Sva prava pridržana. Računalna služba         Izjava o pristupačnosti
QuiltCMS