Centar za učenje hrvatskoga jezika

Među djelatnosti Fakulteta hrvatskih studija pripada znanstveno-istraživačka i stručna djelatnost s posebnim fokusom na hrvatsku jezik.

Centar za učenje hrvatskoga jezika osnovan je odlukom Fakultetskoga vijeća 4. prosinca 2020. o donošenju Statuta Fakulteta hrvatskih studija. Njime je određen kao ustrojna jedinica Fakulteta koja se bavi nastavnim i stručnim radom te razvijanjem stručnih i inih studijskih programa u povezanosti s praksom, izvodi program osposobljavanja i usavršavanja u hrvatskom jeziku kao dio sustava cjeloživotne naobrazbe i priprema studijski program preddiplomskoga stručnoga studija hrvatskoga jezika.

U Centru se poučava hrvatski standardni jezik kao sredstvo javnoga sporazumijevanja, kao bitna sastavnica kulturnoga identiteta i nacionalno sredstvo izražavanja kulture. Svojim djelovanjem Centar promiče interkulturalnost i višejezičnost u Europi kao njezina identitetska obilježja.

Osim klasičnoga načina učenja hrvatskoga jezika u fakultetskim predavaonicama, polaznici Centra uče i usvajaju hrvatski jezik sudjelovanjem u različitim zajedničkim aktivnostima sa zaposlenicima Centra.

Voditeljica Centra: doc. dr. sc. Antonia Ordulj


Objavljeno: 27. 11. 2021. u 08:34
Administrator

Na prijedlog Ministarstva kulture i medija, Vlada Republike Hrvatske 2021. godinu proglasila je Godinom čitanja. Tim je povodom u organizaciji Odjela za komunikologiju Hrvatskoga katoličkoga sveučilišta, a pod pokroviteljstvom Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti  11. studenoga 2021. održan  Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup Čitatelj i čitanje u digitalno doba.  

Docentica Antonia Ordulj s Fakulteta hrvatskih studija sudjelovala je na skupu s izlaganjem Strah od čitanja u hrvatskom kao inom jeziku. Riječ je o radu koji je nastao u suautorstvu s dr. sc. Aidom Korajac sa Sveučilišta u Zagrebu.
Iako je strah emocija koja se ponajviše istražuje kada je riječ o učenju inoga jezika, strah od čitanja na hrvatskom kao inom jeziku potpuno je neistraženo područje. Osnovni je cilj ovoga istraživanja bio utvrditi postoji li strah od čitanja na hrvatskom kao inom jeziku te u kojoj mjeri ovisi o određenim čimbenicima. Rezultati su podvrgnuti kvantitativnoj i kvalitativnoj analizi te pokazuju da na uspješno čitanje naglas u najvećoj mjeri utječe sposobnost izgovora hrvatskih riječi te nepoznavanje značenja riječi u tekstu dok ovladanost gramatikom, dužina teksta ili prisutnost nastavnika ne ometaju neizvorne govornike pri čitanju. Implikacije ovoga istraživanja trebale bi potaknuti dodatna, po broju sudionika reprezentativnija, istraživanja, kao i kvalitativne dubinske analize pojedinih čimbenika koji utječu na pojavu straha od čitanja s obzirom na to da je čitanje temeljna vještina u ovladavanju inim jezikom.

Više na poveznici.

 

Popis obavijesti

Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu visokoučilišna je ustanova i znanstvena organizacija, koja ima poziv: istraživati i proučavati hrvatsko društvo, državu, prostor, stanovništvo, iseljeništvo, kulturu, hrvatsko civilizacijsko i povijesno naslijeđe u europskom i općesvjetskom kontekstu; o postojećim znanjima i novostečenim spoznajama poučavati u sustavu visokoučilišne naobrazbe te njegovati hrvatski nacionalni i kulturni identitet.

Adresa: Borongajska cesta 83d, Zagreb
© 2013. - 2024. Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija. Sva prava pridržana. Računalna služba         Izjava o pristupačnosti
QuiltCMS