Studij komunikologije na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu utemeljen je 1996. godine i to prvo kao studij novinarstva, a 2005. godine preimenovan je u studij komunikologije. Studij je zasnovan na temeljnim znanjima iz komunikologije, novinarstva, povijesti medija i odnosa s javnošću. Studenti tijekom studija stječu znanje o metodama istraživanja masovne komunikacije i obrade podataka te o povijesnom razvoju novinarstva i masovne komunikacije u svijetu i Hrvatskoj. Studenti komunikologije dobivaju temeljna znanja o medijima i osobitostima izvještavanja za njih, usmjeravaju se za rad na početnim poslovima u nekom od medija ili tvrtkama, tj. odjelima za odnose s javnošću. Zapošljavanje nije nužno ograničeno na područje medija i komunikologije. Studenti komunikologije Hrvatskih studija okupljeni su oko Udruge studenata komunikologije i novinarstva Komuna, koja je osnovana 2008. godine i svake godine organiziraju studentski simpozij "Mediji na drukčiji način".
Doc.dr.sc. Ivan Burić:
- Javno mnijenje
- Primjena istraživanja javnog mnijenja u radu političkih aktera i društvenih institucija
- Dinamika javnog mnijenja
- Struktura biračkog tijela
- Preferencije prema pojedinim strankama i kandidatima
- Determinante političkog izbora
- Politička komunikacija
- Analiza izbornih programa
- Analiza predizbornih komunikacijskih kampanja (analiza sadržaja kampanja: ciljevi kampanje, vrsta apela koji se u kampanjama koriste, vrsta govora korištenog u kampanjama, profiliranje tipičnog recipijenta..)
- Imidž kandidata ili stranke
- Tržišna komunikacija
- Sociološki i komunikološki aspekti tržišne komunikacije
- Analiza sadržaja komercijalnih kampanja
- Komunikacijska efikasnost kampanja
- Brendiranje kao komunikacijski proces
- Komunikacijska funkcija brendiranja u okviru ekonomskih procesa
- Socijalni i kulturni kontekst brendiranja
- Istraživanje simboličkih karakteristika (socijalna, kulturalna, emotivna) obilježja brandova
- Konzumacija medija
- Analiza dosega medija
- Struktura medijskih publika
- Stavovi publike prema pojedinim sadržajima
- Kakva je efikasnost promotivnih poruka koje prenose mediji?
Doc.dr.sc. Jelena Jurišić:
Propaganda u ratu protiv terorizma
Geopolitika (određene zemlje)
Utjecaj medija na percepciju ljepote
Tehnike medijske manipulacije i persuazije
Medijsko praćenje predizborne kampanje
Predizborna kampanja na društvenim mrežama
Društvene mreže i novinarstvo
Krizno komuniciranje
Odnosi s medijima
Suvremeni problemi i izazovi novinarstva
Izv.prof.dr.sc. Danijel Labaš/mr. Žejlka Biondić/ mr. Lana Ciboci/ mr.sc. Ana Volarić Mršić/:
Međuljudska komunikacija i medijska komunikacija
Verbalna i neverbalna komunikacija
Komunikacija novim medijima
Percepcija neverbalne komunikacije
Persuazija u marketinškoj komunikaciji
Semiotika medija (tiska, radija, televizije, novih medija, promidžbe, filma)
Film i religija (pitanje Božjeg postojanja, čuda, smrt, ljudsko dostojanstvo)
Mediji i bioetička pitanja
Veliki režiseri europske kinematografije
Povijest hrvatskoga i međunarodnoga filma
Medijska etika (etički pravci, deontologija medija, odgovornost novinara u posebnim okolnostima)
Zaštita privatnosti na internetu
Elektroničko nasilje
Analiza nasilnih sadržaja u crtanim filmovima među učenicima razredne nastave
Učinkovitost medijskog odgoja na primjeru edukacije o nasilnim sadržajima u medijima među učenicima petih razreda
Utjecaj reklama na djecu
Utjecaj nasilja u crtanim filmovima na djecu
Uvođenje medijskog odgoja u škole - mišljenja profesora ili odgajatelja
Usporedba nasilnih sadržaja u knjizi i na filmu
Komunikaciju među djecom u osnovnim školama i ovisnost o mobilnim uređajima i internetu
Sociološki aspekti masovne komunikacije
Doc.dr.sc. Anita Perešin:
Odnos NATO-a i Rusije
Žene teroristi
E-radikalizacija na Zapadu (Radikalizacija putem interneta)
Internet ihad
Mediji u službi terorističkih organizacija
Medijska strategija ISIS-a
Facebook teroristi
Uloga medija u borbi protiv terorizma
Pravo na pristup informacijama vs. zaštita nacionalne sigurnosti
Informacijska sigurnost
Izv. prof. dr. sc. Nenad Pokos:
Izraelsko-arapski sukob – uzroci i posljedice
Suvremeni sjevernoirski sukob
Arapsko proljeće i pojava ISIL-a
Ukrajina nakon Revolucije dostojanstva (Euromajdana)
Sjeverna Koreja – vojna prijetnja svijetu ili obmana?
Izv.prof.dr.sc. Nada Zgrabljić Rotar:
Komunikacijska kultura i njezina uloga u etici nastave.
Utjecaj društvenih mreža na društveni život studenata.
Utjecaj društvenih mreža na sentimentalne veze.
Utjecaj medijske konstrukcije pojma ljepote na ljubavne veze.
Komodifikacija ženskog tijela i ljepote – na primjeru analize reklama za kozmetiku.
Upotreba medija u studentskoj populaciji.
Uloga neprofitnih medija u razvoju sudioničke demokracije mlađe javnosti.
Medijatizacija žene u programima HTV-a u prime timu.
Mediji i celebrity kultura.
Mediji, kultura i hrana – kuhanje kao nova medijska kulturna senzacija.
Odsjeci
Studiji
Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu visokoučilišna je ustanova i znanstvena organizacija, koja ima poziv: istraživati i proučavati hrvatsko društvo, državu, prostor, stanovništvo, iseljeništvo, kulturu, hrvatsko civilizacijsko i povijesno naslijeđe u europskom i općesvjetskom kontekstu; o postojećim znanjima i novostečenim spoznajama poučavati u sustavu visokoučilišne naobrazbe te njegovati hrvatski nacionalni i kulturni identitet.
Adresa: Borongajska cesta 83d, Zagreb