Konvergencija medija i digitalno novinarstvo
Šifra: 86130
ECTS: 4.0
Nositelji: doc. dr. sc. Jelena Jurišić
Izvođači: Marko Pavić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Napomena: Predmet nije moguće upisati u ovoj akademskoj godini
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Sve veća prisutnost i popularnost tehnologija kao što su broadband (brzi, širokopojasni pristup internetu), mobilni internet, društvene mreže i IPTV iz temelja mijenjaju način na koji radimo, na koji se zabavljamo i na koji konzumiramo medije. Konvergencija medija više nije budućnost, već okvir u kojem djeluju suvremeni mediji i masovna komunikacija. To je prožimanje, spajanje i kombiniranje različitih medija uz pomoć telekomunikacija koji se funkcionalno sjedinjuju u jedan. U konačnici, konvergencija medija rezultira promjenama u organizaciji medija, sadržaju i načinu njegove distribucije, navikama i ulozi potrošača, koji od konzumenata medijskog sadržaja postaju prosumeri te novim pristupima u medijskom menadžmentu, oglašavanju, marketingu i odnosima s javnošću. Glavni je cilj ovog kolegija upoznati studente s tim novim okvirom koji je promijenio masovne medije i novinarstvo u cijelosti, ali i komunikologiju koja je ranije proučavala medije kao odvojene platforme, a sada ih mora proučavati kao kombinaciju više platformi te prilagoditi tome metodologiju istraživanja. Također bit će im predstavljena pravila i zakonitosti koje nameću novi mediji i sami konzumenti, te znanja o tome kako u 21. stoljeću kreirati zaokruženi digitalni identitet (kako samog novinara, tako i medijskog proizvoda). Sukladno tome, studenti će tijekom nastave usvajati znanja i vještine koja su im neophodna za rad u konvergiranom medijskom okruženju te za iskorištavanje mogućnosti koje im se nude na pojedinačnim platformama, te naposljetku omogućiti im da tijekom kolegija kreiraju vlastiti medijski proizvod, prilagode ga različitim tehnološkim uređajima, te plasiraju na tržište.
Literatura:
  1. Brautović, Mato; Online novinarstvo; Školska knjiga, Zagreb (2011)
  2. Jeffrey S. Wilkinson, August E. Grant, Douglas J. Fisher.; Principles of Convergent Journalism (odabrane stranice); Oxford Higher Education (2008)
  3. Jenkins, Henry; Convergence Culture: Where Old And New Media Collide (odabrane stranice); New York University Press. New York (2006)
  4. Pavlik, John, McIntosh, Shawn; Converging Media: An Introduction To Mass Communication (odabrane stranice); Allyn + Bacon, Boston (2004)
Preduvjeti za:
Upis predmeta :
Položen : Akademska pismenost
Položen : Uvod u novinarstvo
Položen : Začetnici komunikologije i njihova djela
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Komunikologija
Obavezni predmet - Redovni studij - Komunikologija
Termini konzultacija:
  • doc. dr. sc. Jelena Jurišić :

     

    Četvrtkom, od 12,45 do 13,45 sati,
         uz prethodni dogovor e-poštom.

    Lokacija:
Obavijesti - Arhiva
arrowl Povratak

Rezultati 0 - 0 od 0
Stranica 1 od 0
Po stranici: 
Nema vijesti!

Bitno

Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu djeluju od 16. studenoga 1992. godine. Od 2017. ustrojeni su kao sveučilišni odjel za interdisciplinarno proučavanje tradicionalnih i suvremenih kulturoloških tema vezanih uz Republiku Hrvatsku, hrvatski narod i iseljeništvo, poput kulturne i intelektualne povijesti i zbilje, medijske i interpersonalne komunikacije, akcija društvenih skupina, ljudskoga doživljavanja i ponašanja, razvoj jezika, otvorenih političkih, kulturnih i socijalnih pitanja od nacionalnoga ili regionalnoga interesa.
Kao visokoobrazovna i znanstveno-istraživačka organizacija izvode studije na preddiplomskoj, diplomskoj i poslijediplomskoj razini. Studijski programi filozofije, hrvatskoga latiniteta, komunikologije, kroatologije, latinskoga jezika, povijesti, psihologije i sociologije, znanstvenoga i nastavničkoga smjera, usporedno uzimaju u obzir četiri sastavnice: 1. općeteorijsku i metodološku, 2. nacionalnu ili kroatološku, 3. europsku i 4. globalnu.

Adresa: Borongajska cesta 83d, Zagreb
© 2013. - 2019. Sveučilište u Zagrebu Hrvatski studiji. Sva prava pridržana. Webmaster
powered by QuiltCMS