Objavljeno: 10. 6. 2019. u 15:23
Dario Knežić

 

AEM i UNICEF udruženi s 11 obrazovnih i kulturnih ustanova – zajedno za razvoj medijske pismenosti

Portal medijskapismenost.hr središnje mjesto edukacije

Zagreb 5. lipnja 2019. – Agencija za elektroničke medije i UNICEF potpisali su sporazum o suradnji s jedanaest ustanova, uključujući Hrvatske studije Sveučilišta u Zagrebu, s ciljem promicanja i unapređivanja medijske pismenosti u Hrvatskoj te osiguranja sadržaja i obrazovnih materijala namijenjenih portalu medijskapismenost.hr.

Portal medijskapismenost.hr središnje je mjesto za informiranje odgojitelja, učitelja, nastavnika i roditelja o medijskoj pismenosti. Od edukativnih materijala namijenjenih obrazovnim djelatnicima za održavanje satova medijske pismenosti s djecom i mladima te njihovim roditeljima, korisnih savjeta za roditelje kad je riječ o djeci i medijima, ali i aplikacijama za pametne telefone i videoigrama do predstavljanja primjera dobre prakse iz hrvatskih vrtića, škola i udruga, portal je postao riznica kvalitetnih i provjerenih informacija o medijskom obrazovanju, medijima i njihovom utjecaju, kao i novim trendovima i izazovima života u moderno doba te najvažniji izvor informacija o projektu Dani medijske pismenosti u kojemu je ove godine sudjelovalo više od 13 tisuća djece i mladih.   

Sadržaju i aktivnostima portala od početka pridnose brojni suradnici i partneri koji su, uz Agenciju za elektroničke medije i UNICEF, sudjelovali u njegovu osnivanju: Akademija dramske umjetnosti i Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatski audiovizualni centar i Hrvatski filmski savez. Sada im se pridružuju Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Odsjek za komunikologiju Hrvatskih studija, Odjel za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Veleučilište VERN’ i Visoka škola Edward Bernays.

„Samo suradnjom širokog kruga društvenih dionika mogu se ostvariti konkretni i dugoročni rezultati u projektima medijske pismenosti. Zato smo iznimno zadovoljni što nam se u radu na portalu medijskapismenost.hr pridružuje sedam novih partnera. Ovo okupljanje i partnerska suradnja na portalu svojevrstan je početak stvaranja mreže medijske pismenosti u Hrvatskoj, kojoj će se, vjerujem, u sljedećim godinama pridružiti i brojni drugi dionici. Sve to pomoći će u osnaživanju građana za život i aktivnu ulogu u društvu i demokratskim procesima“, kazao je zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović prilikom potpisivanja sporazuma.

Medijska pismenost jedna od ključnih kompetencija u 21. stoljeću te je stoga od iznimne važnosti osvijestiti društvo o važnosti medijske pismenosti i potrebi ulaganja dodatnog truda u podršku djeci i mladima, ali i odraslima, u stjecanju vještine kritičkog vrednovanja medijskih sadržaja kojima smo svakodnevno izloženi.

Portal medijskapismenost.hr pokrenut je u lipnju 2016. godine i do sada je na njemu objavljeno 785 članka, a mjesečno bilježi više od 20 tisuća posjeta. Njegovu važnost prepoznala je i Europska komisija, koja ga je u studiji pod nazivom „Mapiranje praksi i aktivnosti medijske pismenosti u EU-28“, uvrstila među pet najznačajnijih projekata medijske pismenosti u Hrvatskoj te među 145 u Europi.

 

 


 

Popis obavijesti

Bitno

Hrvatski studiji su osnovani 1992. godine, a od 2017. sveučilišni su odjel za interdisciplinarno istraživanje i poučavanje tradicionalnih i suvremenih kulturoloških, humanističkih i društvenih tema vezanih uz Republiku Hrvatsku, hrvatski narod i iseljeništvo, poput kulturne, političke intelektualne povijesti i zbilje; medijske javne i osobne komunikacije; djelovanja društvenih skupina; ljudskoga doživljavanja i ponašanja; odgoja i obrazovanja; razvoja jezika; otvorenih političkih, kulturnih, socijalnih i demografskih pitanja od nacionalnoga, regionalnoga ili sveeuropskoga interesa. Sukladno zacrtanim reformskim ciljevima uskoro bi se trebali ustrojiti kao Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, s jasno artikuliranim i koherentnim programima i hrvatskim identitetom, sukladno izvornoj zamisli i poslanju, kakvi su i potrebni hrvatskomu društvu.
Kao visokoobrazovna i znanstveno-istraživačka ustanova imaju studije preddiplomske, diplomske i poslijediplomske razine, a studijske programe temelje na četiri osnove: teorijsko-metodološkoj, nacionalnoj ili kroatološkoj, europskoj i globalnoj.

Adresa: Borongajska cesta 83d, Zagreb
© 2013. - 2019. Sveučilište u Zagrebu Hrvatski studiji. Sva prava pridržana. Webmaster
powered by QuiltCMS