Šifra: |
130891 |
ECTS: | 4.0 |
Nositelji: |
izv. prof. dr. sc.
Vine Mihaljević |
Izvođači: |
Vine Mihaljević
- Seminar |
Prijava ispita: | Studomat |
Engleski jezik:
0,0,0 |
Nastavnik nije u mogućnosti ponuditi nastavu na engleskom jeziku. |
Opterećenje: | |||||||
|
|||||||
Opis predmeta: | |||||||
Ovaj interaktivan i multimedijalan kolegij započinje prikazom znanstvenih opažanja o klimatskim promjenama i njihovim budućim projekcijama te debatom o klimatskim promjenama kao epistemološkom i etičkom pitanju. Klimatskim promjenama se zatim pristupa kroz propitivanje dominantnog razvojnog modela, uvodeći studente u suvremene rasprave o ograničenjima ekonomskog rasta, inačicama kapitalizma, te vezanih fenomena nejednakosti, orijentacija prema održivosti, potrošačkom društvu i pitanjima društvene pravednosti. Oslanjajući se na uvide iz ekološke ekonomije, političke ekologije i suvremenih društvenih teorija otvaraju se perspektive alternativnih razvojnih modela koji polaze od ograničenosti prirodnih resursa. |
|||||||
Literatura: | |||||||
|
|||||||
Preporučena literatura: | |||||||
|
1. semestar |
SOC (1770) - Izborni kolegiji (2.) - Redovni studij - Sociologija |
2. semestar Ne predaje se |
SOC (1770) - Izborni kolegiji (2.) - Redovni studij - Sociologija |
3. semestar |
SOC (1770) - Izborni kolegiji (2.) - Redovni studij - Sociologija |
4. semestar Ne predaje se |
SOC (1770) - Izborni kolegiji (2.) - Redovni studij - Sociologija |
5. semestar |
SOC (1770) - Izborni kolegiji (2.) - Redovni studij - Sociologija |
6. semestar Ne predaje se |
SOC (1770) - Izborni kolegiji (2.) - Redovni studij - Sociologija |
Odsjeci
Studiji
Bitno
Hrvatski studiji su osnovani 1992. godine, a od 2017. sveučilišni su odjel za interdisciplinarno istraživanje i poučavanje tradicionalnih i suvremenih kulturoloških, humanističkih i društvenih tema vezanih uz Republiku Hrvatsku, hrvatski narod i iseljeništvo, poput kulturne, političke intelektualne povijesti i zbilje; medijske javne i osobne komunikacije; djelovanja društvenih skupina; ljudskoga doživljavanja i ponašanja; odgoja i obrazovanja; razvoja jezika; otvorenih političkih, kulturnih, socijalnih i demografskih pitanja od nacionalnoga, regionalnoga ili sveeuropskoga interesa. Sukladno zacrtanim reformskim ciljevima uskoro bi se trebali ustrojiti kao Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, s jasno artikuliranim i koherentnim programima i hrvatskim identitetom, sukladno izvornoj zamisli i poslanju, kakvi su i potrebni hrvatskomu društvu.
Kao visokoobrazovna i znanstveno-istraživačka ustanova imaju studije preddiplomske, diplomske i poslijediplomske razine, a studijske programe temelje na četiri osnove: teorijsko-metodološkoj, nacionalnoj ili kroatološkoj, europskoj i globalnoj.
