Šifra: |
202702 |
ECTS: | 4.0 |
Nositelji: |
doc. dr. sc.
Vlatka Vukelić |
Prijava ispita: | Studomat |
Engleski jezik:
0,0,0 |
Nastavnik nije u mogućnosti ponuditi nastavu na engleskom jeziku. |
Opterećenje: | |||||
|
|||||
Opis predmeta: | |||||
Razvoj demokratskih promjena kao preduvjet i temelj nastanke moderne Republike Hrvatske važna je tema za razumijevanje suvremenoga hrvatskoga društva. Ovo razdoblje obuhvaća više od deset godina tijekom kojih je Hrvatska prošla put od administrativne cjeline u okviru socijalističke Jugoslavije do samostalne i međunarodno priznate države. Zbog važnosti ove teme nužno je definirati i logički povezati ključne aktere, kako na domaćoj, tako i na međunarodnoj razini, koji su utjecali na stvaranje samostalne Hrvatske, ali i na njezino profiliranje kao parlamentarne demokratske države. Iz toga razloga, ovaj kolegij ima kao cilj popuniti historiografsku prazninu koja im je do sada nedostajala o ovoj važnoj temi, te studentima diplomskoga studija povijesti pružiti temeljne podatke putem kojih bi shvatili karakter društva u kojem žive. |
|||||
Literatura: | |||||
|
3. semestar |
Obavezni predmet - Redovni smjer - Nastavnički |
-
doc. dr. sc. Vlatka Vukelić :
Srijedom od 11:15 do 12:15
Lokacija:
Odsjeci
Studiji
Bitno
Hrvatski studiji su osnovani 1992. godine, a od 2017. sveučilišni su odjel za interdisciplinarno istraživanje i poučavanje tradicionalnih i suvremenih kulturoloških, humanističkih i društvenih tema vezanih uz Republiku Hrvatsku, hrvatski narod i iseljeništvo, poput kulturne, političke intelektualne povijesti i zbilje; medijske javne i osobne komunikacije; djelovanja društvenih skupina; ljudskoga doživljavanja i ponašanja; odgoja i obrazovanja; razvoja jezika; otvorenih političkih, kulturnih, socijalnih i demografskih pitanja od nacionalnoga, regionalnoga ili sveeuropskoga interesa. Sukladno zacrtanim reformskim ciljevima uskoro bi se trebali ustrojiti kao Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, s jasno artikuliranim i koherentnim programima i hrvatskim identitetom, sukladno izvornoj zamisli i poslanju, kakvi su i potrebni hrvatskomu društvu.
Kao visokoobrazovna i znanstveno-istraživačka ustanova imaju studije preddiplomske, diplomske i poslijediplomske razine, a studijske programe temelje na četiri osnove: teorijsko-metodološkoj, nacionalnoj ili kroatološkoj, europskoj i globalnoj.
